Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Na kraji se opět sešly žákovské parlamenty

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 12. 12. 2019 00:00
  • Magazín
  • Školství

Sdílet článek

Celkem 135 žáků a 12 pedagogů z deseti škol se v pátek 6. prosince sešlo na tradičním setkání žákovských parlamentů základních škol Libereckého kraje. Jednotlivé parlamenty představily v budově krajského úřadu svou činnost. Žáci diskutovali nad aktuálními tématy a sdělovali si navzájem své zkušenosti.

„Jsem rád, že žáci základních škol projevují snahu o zlepšení prostředí ve svých školách a dělají to konstruktivní formou, tedy rozumnou debatou nad problémy. Vytvářet něco nového a prosadit si své v kolektivu není nic jednoduchého,“ ocenil snahu žáků Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti.

Setkání žákovských parlamentů probíhá dvakrát ročně. Aktuálního setkání se zúčastnili žáci deseti základních škol Libereckého kraje – ZŠ Jablonné v Podještědí, ZŠ Broumovská, Liberec, ZŠ Oblačná, Liberec, ZŠ Velké Hamry, ZŠ Lesní Liberec, ZŠ Kaplického, Liberec, ZŠ Barvířská, Liberec, ZŠ T. G. M. Hrádek nad Nisou, ZŠ 28. října, Turnov a ZŠ U Soudu, Liberec.

Hlavním tématem jednotlivých setkání je sdílení zkušeností s fungováním žákovských parlamentů na základních školách. I tentokrát se v úvodu programu každý žákovský parlament krátce představil a následovaly prezentace úspěšných projektů a akcí, které žákovské parlamenty na svých školách uskutečňují.

Odpolední část programu patřila práci žáků ve smíšených skupinách. Diskutovali nad tématem fungování jednotlivých parlamentů, probírali, co se jim v práci daří, či nedaří, s kým jako parlament spolupracují, nebo jak žákovský parlament ve svých školách propagují. Nechyběla výměna zkušeností v oblasti pořádání akcí.

V diskuzi zazněly především tyto okruhy otázek:

  • Jak často a kdy se váš ŽP schází?
  • Kde probíhají schůzky Vašeho ŽP?
  • Jaký je obvyklý průběh schůzky (kdo schůzku vede, jaký je obvyklý program…?
  • Jaké máte ve vašem ŽP funkce (vedoucí, zapisovatel…)?
  • Co je silnou stránkou vašeho ŽP?
  • Na co jste v souvislosti s činností Vašeho ŽP pyšní?
  • V čem má váš ŽP naopak rezervy?
  • Co byste chtěli zlepšit, udělat lépe?
  • S kým váš ŽP v rámci své činnosti spolupracuje a jakým způsobem? (např. s vedením města, vedením školy, SRPŠ, rodiči, učiteli, spolužáky, ostatními žákovskými parlamenty, partnerskými školami…)
  • S kým spolupracujete nejčastěji a proč?
  • S kým byste chtěli v budoucnu navázat spolupráci?
  • Jakými způsoby propagujete činnost Vašeho ŽP ve škole, mimo školu (akce, projekty, charitativní sbírky…)?
  • Jaký způsob propagace se vám nejvíce osvědčil a proč?
  • Jak funguje přenos informací z ŽP do tříd a zpět, směrem k vedení školy, učitelům, rodičům…?
  • Jaké zajímavé akce pořádáte, organizujete pro veřejnost, spolužáky, učitele, rodiče, pro sebe?

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky