Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Děti z dětských domovů jsou lépe připraveny na vstup do života

Mgr. Langer Jiří

  • 19. 02. 2015 16:55
  • Školství

Sdílet článek

Všech sedm dětských domovů v Libereckém kraji se zapojilo do projektu „Poznej realitu reálného života!“, který v průběhu více než dvouleté realizace připravoval děti starší 12 let na přechod do běžného života.

Na konferenci projektu konané 18. února v zrcadlovém sále Dětského domova v Jablonném v Podještědí zastupovala Liberecký kraj školská radní Alena Losová, která při příležitosti závěrečného setkání realizátorů projektu uvedla: „Nesmírně si vážím všech, kteří se věnují dětem v dětských domovech. Tento projekt je jedním z mnoha jejich nápadů, kterým se snaží pracovníci v domovech připravit „své“ děti na vstup do běžného života. Jsem přesvědčena, že i díky této prospěšné aktivitě nastoupí dospívající mladí po odchodu z domovů na správnou životní cestu a nesejdou z ní.“

Projekt „Poznej realitu reálného života“ je realizován v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost od 15. 1. 2013 do 30. 3. 2015 s celkovým rozpočtem 5 076 743,48 Kč, dotace z evropských fondů činní 4 315 230 Kč. Na základě výchovně vzdělávacích modulů zaměřených do 4 oblastí – počítačová gramotnost, finanční gramotnost, právní minimum, poradenský program – projekt pomáhal dětem získat znalosti a osvojit si dovednosti tolik potřebné pro život, který nastane po odchodu z dětských domovů.

„Největším problémem, s kterým jsem se setkal jako lektor finanční gramotnosti, bylo pro děti v souvislosti s domácím rozpočtem pochopení pojmu přebytek financí a hlavně jeho reálné uchopení a další užití,“ seznámil se svými dojmy lektor R. Špidlen účastníky závěrečné konference.

Do projektu bylo úspěšně zapojeno celkem 97 dětí se speciálně vzdělávacími potřebami a 15 pedagogů dětských domovů. Vzdělávání účastníků zajišťovali lektoři pocházející výhradně mimo prostředí dětských domovů. Výstupy a metodické pokyny vzniklé v rámci projektu budou i nadále využívány dětskými domovy.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky